SMS zprávy měly ulehčit parkování v nákupním centru, způsobily však únik osobních dat

  |   Technologie

Australská obchodní centra Westfield musela upustit od používání SMS upozornění řidičům, kteří využívají hlídaná parkoviště v prostoru nákupních center.

1454930282_driving-844132_960_720.jpg

Zájemci, kteří si aktivovali tuto funkci, dostávali textové upozornění na mobilní telefon, že brzy vyprší čas jejich bezplatného parkování. Provozovatel obchodního centra však byl upozorněn na možné porušení ochrany osobních údajů, protože systém umožňoval sledovat pohyb vozidel parkujících v obchodních centrech Westfield.

Služba fungovala na fyzické kontrole poznávacích značek parkujících automobilů. Zájemce se nejprve musel zaregistrovat, uvést své jméno, číslo SPZ a mobilního telefonu. Kamera u vjezdu do parkoviště poté zaznamenala značku vozu a čas, kdy vjel do parkovacího prostoru. Jakmile se začal blížit čas vyhrazený parkování v nákupním centru, přišla řidiči SMS zpráva s upozorněním. Kamera  u výjezdu z parkoviště poté zkontrolala, kdy automobil opustil prostor parkoviště. Řidiči, kteří se registrovali do systému, proto nemuseli používat papírové parkovací lístky.

Služba ale mohla být velice jednoduše zneužita, když zájemce při registraci zadal sice vlastní číslo telefonu, ale smyšlené jméno a číslo SPZ vozu, který mu nepatří, ale chce sledovat jeho pohyb. Bezpečnostní experti upozornili, že takové zneužití by mělo vážné důsledky zejména pro oběti domácího násilí. Provozovatel obchodních center Westfield se proto rozohdl „dočasně pozastavit“ zasílání SMS upozornění. „Omezené bezplatné parkování zachováme, ale rozhodli jsme se, že riziko, bez ohledu na to, jak malé bylo, je natolik vážné, že raději budeme chránit soukromí našic zákazníků,“ uvedl mluvčí obchodní sítě.



Dvojklik