Amazon resetoval hesla tisíců uživatelů

Amazon rozeslal některým svým zákazníkům e-maily, v nichž informuje, že si mají obnovit heslo ke svému účtu u tohoto internetového obchodu, protože jejich stávající přístupové heslo mohlo být zneužito a proto bylo zrušeno.
Tereza Malkusová
Total
0
Sdílení

Podle serveru ZDNet obchod rozesílal upozornění ze střediska zpráv na Amazon.com a následně ještě potvrzení z Amazon.co.uk, že jde o originální zprávu od Amazonu. „Nedávno jsme zjistili, že vaše heslo může být nesprávně uloženo ve vašem přístroji nebo použitelné takovým způsobem, že by jej potenciálně mohla využít třetí strana,“ uvedl obchod. „Podnikli jsme kroky, abychom tomuto zneužití zabránili,“ dodal.

Uživatelé, jichž se to týká, obdrželi od Amazonu dočasné heslo a mají si nastavit nové vlastní heslo. Největší světový internetový obchod dále podrobně popisuje, jak si zákazníci mohou obnovit přístup ke svým účtům.

ZDNet upozorňuje, že problém se může týkat milionů zákazníků a přichází v nejnevhodnější dobu krátce před Černým pátkem, který odstartuje každoroční sezónu výprodejů, i Kyber-pondělím, kdy slevy dorazí i do internetových obchodů. Případ znovu upozorňuje na důležitost správné správy hesel, například že pro každý on-line účet by měl mít uživatel jiné přístupové údaje.

Amazon od začátku listopadu nabízí svým zákazníkům možnost dvoufaktorové autentizace, která výrazně omezuje možnost zneužití hackery.

Dvoufaktorovou autentizaci dlouhodobě doporučuje i ESET

„Statická hesla jsou velmi povrchním a jednoduchým, ale koncepčně neuspokojivým řešením velmi složitého problému, jakým je zabezpečení soukromých dat,“ upozornil už v roce 2013 vedoucí výzkumu ESETu David Harley.

Novinky z magazínu Dvojklik.cz

Jednou měsíčně vám pošleme to nejbezpečnější čtení. Pohodlně. Do mailu.

Frekvence odesílání 1x měsíčně.
Snadné odhlášení jedním kliknutím.

Další informace o zpracování osobních údajů najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Mohlo by vás zajímat