Google Chrome chce v nové verzi odstranit obtěžující reklamy

Společnost Google se rozhodla ve svém prohlížeči Chrome odstranit reklamy z „obtěžujících“ stránek, tímto krokem pokračuje ve své snaze chránit uživatele před nepříjemným obsahem.
Jan Kubeš
Total
0
Sdílení

Internetový prohlížeč Google Chrome přijde v prosinci s novou verzí 71, s vestavěnou ochranou, která bude chránit uživatele před agresivními reklamami. V oznámení na blogu internetového prohlížeče to uvedl produktový manažer Vivek Sekhar.

Funkce filtrování obtěžujících stránek v připravované verzi prohlížeče odstraní všechny reklamy z webových stránek, které uživatele dlouhodobě obtěžují (v originále „persistent abusive experiences“). Tím jsou myšleny například klamavé reklamy, které uživatele lákají ke kliknutí maskováním za systémové výstrahy, nebo obsahují falešný křížek pro zavření.

Odstranit v Google Chrome škodlivé reklamy má smysl

Další podvodné praktiky, na které se Google Chrome v nové verzi 71 zaměří, zahrnují lišty pro posouvání, tlačítka, odkazy nebo místa, která po kliknutí přesměrují uživatele bez jeho vědomí na nežádoucí reklamy.

Škodlivé reklamy v Google Chrome
Reklama se tváří jako video s tlačítkem Play, ve skutečnosti uživatele přesměruje na nežádoucí stahování. Zdroj: chromium.org.

Podvodníci také mohou využívat škodlivé reklamy a jiné elementy, které na stránce kradou osobní uživatelská data. Celý seznam chování, které Google považuje za obtěžující, najdete na této stránce.

Škodlivé reklamy v Google Chrome
Druhý příklad ukazuje falešné tlačítko pro zavření, kliknutím se otevřou další okna (vpravo). Zdroj: chromium.org.

 

„Silnější ochrana zajistí, že uživatelé mohou procházet obsah webu bez nežádoucího obtěžujícího zážitku,“ uvedl Sekhar.

Weboví administrátoři mohou pomocí nástroje pro obtěžující chování zkontrolovat, zda je jejich web v souladu s požadavky. Pokud tomu tak není, mají 30 denní lhůtu na odstranění problematických prvků.

Novinky z magazínu Dvojklik.cz

Jednou měsíčně vám pošleme to nejbezpečnější čtení. Pohodlně. Do mailu.

Frekvence odesílání 1x měsíčně.
Snadné odhlášení jedním kliknutím.

Další informace o zpracování osobních údajů najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Mohlo by vás zajímat