Úspěšnost phishingových stránek

Podle kvality zpracování phishingových stránek se dá zjistit, jak úspěšná kampaň bude nebo byla. Do srovnání se pustili Google a University of California.
Total
0
Sdílení

V originálním článku na Welivesecurity.com se můžete dočíst, že i v případě phishingových stránek existuje kvalitativní rozdíl. Nebudeme zabíhat do detailů, ale je zřejmé, že čím kvalitněji provedený phishing, tím více lidí podlehne a údaje zadá.

Ty nejlépe udělané mají úspěšnost získání dat 45%, průměrné stránky 14%, a ty nejhůře provedené jen 3%. Pokud si útočníci dají práci, stránky udělají hodně věrohodně, získají mnohem více dat.

Příkladem byly i dvě poslední kampaně v ČR, které využívaly strachu lidí z pohledávek a exekucí. Dále je dobré zmínit kampaň, při které se zneužívalo jméno České pošty. Stránky v této kampani byly také provedeny velmi dobře, a proto byla i poměrně úspěšná.

stránka české pošty

Existuje řada znaků, podle kterých se dají podvodné stránky poznat. Nebo by se měl člověk minimálně zaměřit na pár věcí: adresa odesílatele, adresní řádek v prohlížeči, nestandardní zobrazení informací, stránka s “divná čeština” atp.

Naše produkty obsahují modul Antiphishing, který dokáže podvodnou stránku či odkaz poznat dle různých charakteristických znaků. Přesto není dobré zběsile klikat, ale naopak dávat pozor, jak se na danou stránku uživatel dostal.

Mohlo by vás zajímat

Pravda a mýty o bezpečnosti Androidu. Obezřetnost je na místě

Nejrozšířenější operační systém v chytrých mobilních zařízeních není tak bezpečný, jak by se mohlo zdát. Chráníte svůj počítač a notebook bezpečnostním softwarem a zdá se vám zbytečné vynakládat čas a finanční prostředky, abyste stejným způsobem zabezpečili i svůj chytrý telefon nebo tablet? Možná jste zaslechli tvrzení, že smartphony jsou proti malwaru lépe chráněny a žádnou speciální bezpečnostní aplikaci nepotřebují. Opak je pravdou.
Přečíst článek

Virové hrozby v červenci: Vedou nevyžádané reklamy

Uživatele v České republice během letních měsíců častěji obtěžují nevyžádané reklamy a falešné aktualizace softwaru, které jsou způsobeny tzv. adwarem. Během července nás na internetu nejčastěji obtěžoval škodlivý kód JS/Adware.Agent.AA, který stál za více než desetinou případů všech online hrozeb.
Přečíst článek