Proč si nechat heslo k Netflixu pro sebe?

Sdílení přístupu je bezva? Až na to že není. Proč byste neměli sdílet svá hesla k online službám s dalšími lidmi?
Tereza Malkusová
Total
0
Sdílení

Kdybychom se zeptali, jestli sdílíte heslo ke svému e-mailu s někým jiným, určitě byste odpověděli „rozhodně ne!“. Ale pokud jde o streamovací služby jako Netflix, Amazon Prime a Spotify , je sdílení hesel vlastně docela běžné (a to dokonce i u účtů pro jednotlivce, které k tomu na rozdíl od rodinných předplatných nejsou určené ).

Může to znít nevinně, ale pokud používáte stejné heslo pro Netflix i pro další služby, riskujete. Navíc jde ve většině případů o nelegální sdílení a Netflix začíná testovat postup, jak sdílení účtu zarazit.
Bára pro vás shrnula několik doporučení, jak si své účty ke streamovacím službám chránit:

Je třeba uvážit i to, co se stane, když sdílíte heslo s partnerem a rozejdete se. Změna sdílených hesel jistě není to první, co budete řešit. K tomuto tématu si náš kolega udělal průzkum na Twitteru , sešlo se mu přes 2700 odpovědí.

Heslo sdílí více než polovina uživatelů

Své fanoušky má Netflix (a další streamovací portály) i v Česku. Konkrétně Netflix dokonce koprodukoval i původní české filmy (například Ďáblova milenka nebo Milada).

Popularita služeb výrazně vzrostla během pandemie a lockdownů, ovšem s počtem uživatelů roste i zájem útočníků. Objevily se tak zejména phishingové útoky – cílem útočníků bylo získat právě přístupové údaje nebo údaje o platební kartě .

Riskujete, i když heslo sami napíšete a uložíte v kamarádově počítači. Uložené heslo lze velmi snadno zobrazit.

Z odpovědí vyplynulo , že 60 % lidí sdílí své účty alespoň s jednou další osobou (zpravidla s rodinou či přáteli), jeden ze tří držitelů účtu se o účet dělí se dvěma nebo více dalšími. Pětina uživatelů heslo vysloví, necelá desetina pošle mailem či textovkou.

Jak způsobem sdílejí lidé hesla | Zdroj: průzkum na Twitteru

Svým přátelům jistě máte důvod věřit . Ale snadno se může stát, že oni nedopatřením heslo přepošlou někomu dalšímu. Děti, které třeba už Netflix ovládají, ale bezpečnost ještě neřeší, ho mohou v dobré víře říci kamarádům. A to jsme stále jen u vašich nejbližších. Nezřídka lidé sdílí své účty i se zcela cizími lidmi. Ostatně poptávka po sdílení účtů je na Twitteru poměrně velká.

Poptávka po sdílení hesla k Netflixu na Twitteru

Nerecyklujete hesla

Sdílení hesel přináší ještě jedno vážné riziko. Téměř desetina Čechů používá jediné heslo, mnoho dalších pak hesla opakuje. Pokud heslo k streamovací službě jakkoli unikne, mohou se útočníci dostat k i dalším, důležitějším účtům. Recyklace hesla je špatný nápad, i když je heslo opravdu složité jako třeba „Afeg45t3 @ 4DFew / 15f] [_} 1“.

Výsledky průzkumu, zda Češi recyklují svá hesla

Uznáváme, složitá hesla situaci mohou komplikovat. Obzvláště, když chcete stejnou službu používat v počítači, tabletu i televizi, na které zejména se hesla zadávají poněkud nepohodlně.
Proto doporučujeme si tvořit spíše heslovou frázi složenou z nejméně tří náhodných slov s nějakou interpunkcí nebo číslicemi.

Fráze se snáze pamatuje i opakovaně zadává. Heslo (či heslovou frázi) doporučujeme jednou za čas změnit. Tím také odfiltrujete případné další uživatele, kteří přístup měli.

Jak si heslo k Netflixu pamatovat?

Jak už bylo řečeno, hesla není dobré recyklovat. Ani návodné fráze si ale nebudete pravděpodobně pamatovat všechny. Řešením není hesla ukládat v počítači. Naopak je tak vystavujete riziku.

Bezpečnější je používání správce hesel , jde o speciální program, který ukládá hesla zašifrovaně a automaticky je doplňuje do různých přihlašovacích oken. Vy si musíte zapamatovat jen jediné přístupové master-heslo.

Poměr uživatelů, kteří mají správce hesel | Zdroj: průzkum na Twitteru

Uživatelé na Twitteru jej používají poměrně málo. Přitom jde jednoduchý nástroj, který najdete i v některých antivirových programech . Existují i samostatné služby, jejich ceny se pohybují v řádu stokorun ročně.

Novinky z magazínu Dvojklik.cz

Jednou měsíčně vám pošleme to nejbezpečnější čtení. Pohodlně. Do mailu.

Frekvence odesílání 1x měsíčně.
Snadné odhlášení jedním kliknutím.

Mohlo by vás zajímat